3 pont, hogy mit tegyél konfliktus és vita esetén!

A konfliktus és a vita sokszor olyan dolgokra is fényt deríthet, amire előtte sosem gondoltunk volna.

3 pont, hogy mit tegyél konfliktus és vita esetén!

Nos, talán vannak jobb megoldások is, mint az, hogy agyonütjük a másikat... :)

 

A konfliktus és a vita sokszor olyan dolgokra is fényt deríthet, amire előtte sosem gondoltunk volna. Mégis, szinte mindenki el akarja kerülni a konfliktusokat.

 

Tudod miért akarják az emberek általában elkerülni a konfliktusokat?

 

Azért, mert sokan azt gondolják, ha nincs konfliktus, akkor nincs semmi baj. Ez azonban a problémákat nem oldja meg, csupán besöpörtük a szőnyeg alá.

 

Mi a konfliktus?

 

Egy igény, egy probléma olyan megoldása, melynél a másikat - a döntés fázisában - nem vették figyelembe.

 

Miért nem jó elkerülni a konfliktusokat?

 

A konfliktusok elkerülése: személytelenséghez, önbizalom és önbecsülés csökkenéshez vezethet, így semmiképp nem érdemes elkerülni az elénk kerülő konfliktusokat.

 

Sokan a veszekedéstől való félelem miatt nem akarnak konfliktushelyzetbe kerülni, pedig a konfliktus, a vita és a veszekedés két egymástól független dolog - mégha van is olyan tapasztalatunk, hogy egy kialakult konfliktusból veszekedés lett...

 

Amennyiben megfelelő kommunikációs eszközeink vannak a konfliktus kezelésére - melyet a Tudatos Kommunikáció 3. moduljában, a Tolmács nyelv részeként megtanulhatsz - akkor bármilyen konfliktus esetén vita és veszekedés nélkül, - úgy, hogy senki sem sérül a kapcsolatban - meg lehet oldani a felmerült helyzetet.

 

EGY PROBLÉMA (KONFLIKTUS, VITA) MEGOLDÁSA

 

  1. A probléma meghatározása, megértése
  2. A lehetséges megoldások összegyűjtése, átgondolása
  3. Javaslatok értékelése (Melyik tűnik a legjobbnak az adott helyzetben?)
  4. Döntés, kiválasztás
  5. Megvalósítás, a probléma megszüntetésére tett lépések
  6. Ellenőrzés: sikerült-e a problémát megoldani?

 

A konfliktus egy olyan probléma, amelynek megoldását a 4. fázisban kezdték meg!

 

Konfliktus akkor alakul ki, amikor a saját igényemet érvényesítem a döntésemmel, ezt a döntést kimondom, mely döntés ütközik valaki más igényével.

 

A másik ember nélkül meghozott döntés – a másikra "ráerőszakolás" – sokszor majdnem olyan hatással van, mint a fizikai erőszak – ezért nagyon sok esetben heves ellenállással, sérelemmel, rossz érzéssel jár, így előbb a másik érzéseinek a kezelésével, megértésével kell kezdeni a konfliktuskezelést, csak utána jöhet maga a probléma megoldása!

 

Ilyenkor a legjobb módszer: menj vissza az elejére, azaz, alakítsd vissza a konfliktust problémává, igénnyé!

 

A JÓ KONFLIKTUS MEGOLDÁS 3 PONTJA:

 

Hagyd abba a harcot és kommunikálj helyette! Miről van szó?

Alakítsd vissza a konfliktust problémává: mi volt az eredeti igény?

Használj megértő nyelvet, én közlést, hogy az összes igény felszínre jöjjön, és hogy az érzéseket is "elvarrd"!

 

 



Tudatos Kommunikációról

A Tudatos Kommunikáció tréningek megalkotója László Erika, aki több, mint 25 éve foglalkozik kommunikációval.

24 országból és 4 kontinensről több ezer kliensének és hallgatójának életetét változtatta meg az általa létrehozott tréningekkel, módszerekkel és konzultációkkal.

Egy teljesen egyedi önfejlesztő, védjegyeztetett coaching rendszer, a SzuperTudatos Önfejlesztés™ kifejlesztője, a SzuperTudatos nemzetközi hálózat megalapítója és a Szuperc Limited (Hong Kong) társtulajdonosa.

László Erika könyvei
Kövess Facebookon is!

Minden jog fenntartva. László Erika coach, tréner, a SzuperTudatos Önfejlesztés™ egyedi intuitív coaching rendszer létrehozójának Tudatos Kommunikáció oldala

© Szuperc Limited 2018 All rights reserved  -  Hosted by Orangewebsite.com (Iceland)  -

 Privacy Policy

 

Feliratkozás a Lélekemelő hírlevélre

Iratkozz fel hírlevelemre!