TUDATOS KOMMUNIKÁCIÓ (TUDKO)                   
                    Non-verbális kommunikáció
 


  László Erika - tréner, coach, spirituális mentor/tanár, tanácsadó - erika.laszlo@tudatoskommunikacio.hu - (+36) 70 365 65 61




SZERZŐI JOG/COPYRIGHT:


SZÖVEGEK:

© László Erika 2007-2014. Minden jog fenntartva. - A szövegek változtatás nélkül másolhatók és terjeszthetők, a forrás (www.TudatosKommunikacio.hu) és a copyright feltüntetésével. Köszönöm, hogy tiszteletben tartod a munkámat!


FOTÓK:

© Papné Makó Éva és László Erika - Minden jog fenntartva.

 


MI A KONFLIKTUS?





Egy igény, egy probléma olyan megoldása, melynél a másikat - a döntés fázisában - nem vették figyelembe.


MIÉRT NEM JÓ ELKERÜLNI A KONFLIKTUSOKAT?


A konfliktusok elkerülése: személytelenséghez, önbizalom és önbecsülés csökkenéshez vezethet, így semmiképp nem érdemes elkerülni az elénk kerülő konfliktusokat.







Sokan a veszekedéstől való félelem miatt nem akarnak konfliktushelyzetbe kerülni, pedig a konfliktus és a veszekedés két egymástól független dolog - mégha van is olyan tapasztalatunk, hogy egy kialakult konfliktusból veszekedés lett...


Amennyiben megfelelő kommunikációs eszközeink vannak a konfliktus kezelésére - melyet a Tolmács nyelv részeként megtanulhatsz - akkor bármilyen konfliktus esetén vita és veszekedés nélkül, - úgy, hogy senki sem sérül a kapcsolatban - meg lehet oldani a felmerült helyzetet.


EGY PROBLÉMA MEGOLDÁSA


1.A probléma meghatározása, megértése

2.A lehetséges megoldások összegyűjtése, átgondolása

3.Javaslatok értékelése (Melyik tűnik a legjobbnak az adott helyzetben?)

4.Döntés, kiválasztás

5.Megvalósítás, a probléma megszüntetésére tett lépések

6.Ellenőrzés: sikerült-e a problémát megoldani?


A konfliktus egy olyan probléma, amelynek megoldását a 4. fázisban kezdték meg!


Konfliktus akkor alakul ki, amikor a saját igényemet érvényesítem a döntésemmel, mely döntés ütközik valaki más igényével.


A másik ember nélkül meghozott döntés – a másikra "ráerőszakolás" – sokszor majdnem olyan hatással van, mint a fizikai erőszak – ezért nagyon sok esetben heves ellenállással, sérelemmel, rossz érzéssel jár, így előbb a másik érzéseinek a kezelésével, megértésével kell kezdeni a konfliktuskezelést, csak utána jöhet maga a probléma megoldása!


Ilyenkor a legjobb módszer: menj vissza az elejére, azaz, alakítsd vissza a konfliktust problémává, igénnyé!


A JÓ KONFLIKTUS MEGOLDÁS:


  1. 1.Hagyd abba a harcot és kommunikálj helyette! Miről van szó?

  2. 2.Alakítsd vissza a konfliktust problémává: mi volt az eredeti igény?

  3. 3.Használj megértő nyelvet, én közlést, hogy az összes igény felszínre jöjjön, és hogy az érzéseket is "elvarrd"!

 

                                  Itt vagy › FőoldalKonfliktusok